МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ТОРГОВЕЛЬНЕ ОБЛАДНАННЯ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ТОРГОВО-КОМЕРЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ» У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ БУДІВЕЛЬНО-АРХІТЕКТУРНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Ігор Косминський Київський Національний Університет Будівництва і Архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-0234-7166

DOI:

https://doi.org/10.32347/tb.2025-42.0505

Ключові слова:

торговельне обладнання, методика викладання, торгово-комерційна діяльність, інноваційні технології, вищі навчальні заклади

Анотація

У роботі репрезентовано аналіз методологічних підходів до викладання дисципліни «Торговельне обладнання» для студентів спеціальності «Торгово-комерційна діяльність». Досліджено структуру та зміст навчального матеріалу з урахуванням сучасних тенденцій розвитку торговельної галузі та інноваційних технологій у сфері торговельного обладнання.  Приділено увагу специфіці викладання цієї дисципліни для студентів будівельно-архітектурних університетів, враховуючи міждисциплінарні зв'язки та практичну спрямованість навчання. Проведено аналіз сучасного стану виробництва торговельного обладнання, включаючи новітні розробки у сфері автоматизації торговельних процесів, енергоефективні рішення та екологічні аспекти використання обладнання. Висвітлено особливості інтеграції теоретичних знань з практичними навичками у процесі навчання.  Запропоновано інноваційні методи викладання, які включають використання BIM (Building Information Modelling) та VR/AR (Virtual Reality/Augmented Reality. Запропоновано систему оцінювання знань студентів, яка враховує як теоретичну підготовку, так і здатність застосовувати отримані знання у реальних професійних ситуаціях. Окремо приділено увагу формуванню у студентів навичок проектування торговельних приміщень та вибору оптимального обладнання з урахуванням архітектурно-планувальних рішень. Розглянуто методи навчання, спрямовані на розвиток аналітичного мислення та здатності приймати обґрунтовані рішення щодо технічного оснащення торговельних підприємств різних форматів. Результати дослідження запропонованих методологічних підходів  демонструють їх позитивний вплив на якість підготовки фахівців. Запропоновано  рекомендації щодо вдосконалення навчального процесу та адаптації навчальних програм до сучасних вимог ринку праці. Запропоновані методи можуть бути використані при викладанні аналогічних дисциплін у інших закладах вищої освіти, що готують фахівців для торговельної галузі.

Посилання

  1. Semenyuk, D. P., & Potapov, V. O. (2016). Torgovelne obladnannia: Pidruchnyk. Chastyna 1 [Trade equipment: Textbook. Part 1]. Kharkiv: Kharkiv State University of Food Technology and Trade. ISBN 978-966-405-414-7. (in Ukrainian}.
  2. Mazaraki, A. A., Shapoval, S. L., Tarasenko, I. I., & Shynkarenko, O. P. (2018). Torhovelne obladnannia: pidruchnyk [Trade equipment: Textbook] (A. A. Mazaraki, Ed.). Kyiv: Kyiv Na-tional University of Trade and Economics. ISBN 978-966-629-871-6. (in Ukrainian}.
  3. Bozulenko, O. Ya. (2021). Orhanizatsiia torhivli: navchalnyi posibnyk [Organization of trade: Textbook for students of higher education institutions]. Chernivtsi: ChTEI KNTEU. 240 s. (in Ukrainian}.
  4. Palamarenko, Ya. V. (2019). Orhanizatsiia torhivli: Metodychni rekomendatsii z dyscypliny “Orhanizatsiia torhivli” dlia provedennia praktychnykh zanyat u studentiv dennoi ta zaochnoyi formy navchannia haluzi znan 07 Upravlinnia ta administruvannia spetsialnosti 076 Pidpry-iemnytstvo, torhivlia ta birzhova diialnist pershoho (bakalavrskoho) osvitnoho rivnia [Organiza-tion of trade: Methodical recommendations for the discipline “Organization of Trade” for con-ducting practical classes for full-time and part-time students in the field of knowledge 07 Man-agement and Administration, specialty 076 Entrepreneurship, Trade, and Exchange Activities of the first (bachelor’s) educational level]. Vinnytsia: VNAU. 96 p. (in Ukrainian}.
  5. Levchenko, O. V. (2021). Informatsiini tekhnolohii v upravlinni proektamy [Information tech-nologies in project management]. Tekhnika. (in Ukrainian}.
  6. Petrov, S. M. (2022). BIM-modeliuvannia: teoriia ta praktyka [BIM modeling: Theory and prac-tice]. Osnova. (in Ukrainian}.
  7. Kovalenko, A. I. (2021). Virtualni tekhnolohii v osviti [Virtual technologies in education]. Osvi-ta. (in Ukrainian}.
  8. Melnyk, V. S. (2022). Vykorystannia VR/AR u profesiinii pidhotovtsi [Use of VR/AR in profes-sional training]. Naukova Dumka. (in Ukrainian}.
  9. Salem, O., Samuel, I. J., & He, S. (2020). BIM and VR/AR technologies: From project develop-ment to lifecycle asset management. Automation in Construction, 112, Article 103090. https://doi.org/10.14455/ISEC.res.2020.7(1).AAE-11.
  10. Safikhani, S., Keller, S., & Schweiger, G. (2022). Immersive virtual reality for extending the potential of building information modeling in architecture, engineering, and construction sector: Systematic review. Journal of Construction Engineering and Management, 148(3), 03122001. https://doi.org/10.1080/17538947.2022.2038291.
  11. Chacón, R., Claure, F., & de Coss, O. (2020). Development of VR/AR applications for experi-mental tests of beams, columns, and frames. Journal of Computing in Civil Engineering, 34(4), 04020022. https://doi.org/10.1061/(ASCE)CP.1943-5487.0000908.
  12. Ghoneim, A. (2021). The Integration of BIM in Facility Management using AR/VR [Masters thesis]. Metropolia University of Applied Sciences. https://doi.org/10.1108/ECAM-12-2021-1146.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-22

Як цитувати

Косминський, І. (2025). МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ТОРГОВЕЛЬНЕ ОБЛАДНАННЯ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ТОРГОВО-КОМЕРЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ» У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ БУДІВЕЛЬНО-АРХІТЕКТУРНОГО ПРОФІЛЮ. Техніка будівництва, (42), 45–49. https://doi.org/10.32347/tb.2025-42.0505

Номер

Розділ

Галузеве машинобудування