ОГЛЯД КОНСТРУКЦІЙ ПРИЧІПНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПЕРЕВЕ-ЗЕННЯ ВЕЛИКОГАБАРИТНОГО І ВЕЛИКОВАГОВОГО БУДОБЛАДНАННЯ І АНА-ЛІЗ ЇХ ПАРАМЕТРІВ

Автор(и)

  • Олександр Дьяченко Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0001-8199-2504
  • Максим Балака Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-4142-9703
  • Ольга Капуста Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна
  • Анастасія Черненко Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32347/tb.2024-40.0303

Ключові слова:

напівпричіп, мобільна дробарка, переробка, транспортування, транспортний засіб, тягач, трал

Анотація

Актуальність процесів переробки будівельних відходів у вторинну сировину буде лиш зростати з роками у зв’язку з все більшою кількістю застарілих або зруйнованих будівель, які не є придатними до подальшої експлуатації. Переробка бетону у вторинний щебінь включає в себе такі процеси як розділення, сортування та подрібнення, що виконуються безпосередньо у мі-сцях виникнення будівельних відходів. Для їх виконання необхідно доставляти спеціалізовані мобі-льні дробильно-сортувальні установки, які відносяться до великогабаритного і великовагового обладнання. Для транспортування мобільних дробильно-сортувальних установок, а також іншого спеціалізованого обладнання використовуються спеціальні технічних засоби для великогабарит-них і великовагових вантажів. Найбільш відповідними засобами для перевезення таких вантажів є причепні транспортні засоби, а саме трали. Трали виготовляють у вигляді причепів або напівпри-чепів, які відрізняються як за кількістю осей, класом вантажопідйомності, висотою і способом за-вантаження, видом підвіски, тощо. В роботі виконано огляд існуючих конструкцій причепних тран-спортних засобів для перевезення великогабаритних і великовагових вантажів, проаналізовані їх параметри. За отриманими результатами визначено, що у межах одного класу вантажопідйомно-сті трали відрізняються як за повною масою, за довжиною платформи, висотою завантаження, металоємністю конструкції та іншими параметрами. Визначені переваги і недоліки різних схем компонування автопоїздів(тягача і причепа). Знання конструкцій цих засобів, їх параметрів і особ-ливостей експлуатації дозволяє виконувати вибір відповідно до умов транспортування, характе-ристик вантажу, дальності транспортування і маршрутів.

Посилання

  1. Shuvaiev A.A. (2021) Instrumentarii zaluchennia vidkhodiv budivnytstva ta znosu do povtornoho hospodarskoho tsyklu v konteksti yikh klasyfikatsiinykh oznak. [Toolkit for the involvement of construction and demolition waste in the repeated economic cycle in the context of their classifi-cation features.]. The grail of science. №10. P. 600-605.
  2. Shpakova H.V. (2012) Mozhlyvist retsyklinhu budivelnykh vidkhodiv v Ukraini. Shliakhy pidvyshennia efektyvnosti budivnytstva v umovakh formuvannia rynkovykh vidnosyn. [The possibility of recycling construction waste in Ukraine. Ways of increasing the efficiency of con-struction in the conditions of the formation of market relations ] № 26. P. 137-142.
  3. Can you recycle concrete? [Electronic resource] URL: https://www.nationwideconcreting.co.uk/news/can-you-recycle-concrete [date of application: 19.06.2024].
  4. Diachenko O.S., Anopko A.Ie., Hokh V.V. (2023) Ohliad tekhnolohii pererobky vidkhodiv budivelnoi haluzi i mozhlyvist yikh vykorystannia pry pererobtsi zruinovanykh budivel i sporud. IV Mizhnarodna naukova-praktychna konferentsiia Enerhooshchadni mashyny i tekhnolohii [Overview of waste processing technologies of the construction industry and the possibility of their use in the processing of destroyed buildings and structures. IV International scientific and practical conference Energy-saving machines and technologies] P. 21-24.
  5. Nazarenko I.I., Baranov O.Yu, Klymenko M.O. (2009) Mashyny dlia vyrobnytstva budivelnykh materialiv i konstruktsii: Posibnyk [Machines for the production of building materials and struc-tures: Manual]. Kyiv: KNUBA. 84 p.
  6. Muller A., Martins I. (2022) Plants for the treatment of construction and demolition waste. Recycling of building materials, P. 127-147.
  7. Melnyk O. (2020) Analiz poniattia «nehabarytni vantazhi» v zahalnii systemi klasyfikatsii vanta-zhiv. Doslidzhennia osoblyvostei transportnoho flotu dlia orhanizatsii protsesu perevezen nehabarytnykh vantazhiv. [Analysis of the concept of "oversized cargo" in the general cargo clas-sification system. Study of the peculiarities of the transport fleet for the organization of the pro-cess of transportation of oversized cargo]. Transport systems and technologies, №35. P. 169-181.
  8. Aratiunian I. A., Shuvaiev A. A. (2020) Ekolohichno-ekonomichna dotsilnist kompleksnoho upravlinnia potokamy vidkhodiv v budivelnii haluzi. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, prak-tyka. [Ecological and economic feasibility of integrated management of waste flows in the con-struction industry]. Bridges and tunnels: theory, research, practice, №18. P. 9-17.
  9. UJ440i Jaw crusher [Electronic resource] URL: https://www.rockprocessing.sandvik/en/products/Mobile-crushers-and-screens/tracked-crushers-and-screens/mobile-jaw-crushers/uj440i-mobile-jaw-crusher/ [date of application: 19.06.2024].
  10. Thrall is what? Types and characteristics of trawls [Electronic resource] URL: https://en.birmiss.com/thrall-is-what-types-and-characteristics-of-trawls/ [date of application: 19.06.2024].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-23

Як цитувати

Дьяченко, О., Балака, М., Капуста, О., & Черненко, А. (2024). ОГЛЯД КОНСТРУКЦІЙ ПРИЧІПНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПЕРЕВЕ-ЗЕННЯ ВЕЛИКОГАБАРИТНОГО І ВЕЛИКОВАГОВОГО БУДОБЛАДНАННЯ І АНА-ЛІЗ ЇХ ПАРАМЕТРІВ. Техніка будівництва, (40), 28–40. https://doi.org/10.32347/tb.2024-40.0303

Номер

Розділ

Галузеве машинобудування