ДИНАМІЧНА ОПТИМІЗАЦІЯ НАВАНТАЖЕНЬ, ВИНИКАЮЧИХ ПРИ ГАЛЬМУВАННІ МЕХАНІЗМУ ПЕРЕСУВАННЯ МОСТОВОГО КРАНА: АНАЛІТИЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Олексій Приймаченко Київський Національний Університет Будівництва і Архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0001-5125-8472
  • Петро Чередніченко Київський Національний Університет Будівництва і Архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0001-7161-661X
  • Юрій Човнюк Київський Національний Університет Будівництва і Архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-0608-0203
  • Наталія Шудра Київський Національний Університет Будівництва і Архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0001-5416-7680

DOI:

https://doi.org/10.32347/tb.2023.1-38.0101

Ключові слова:

динамічна оптимізація, мінімізація навантажень, механізми пересування, гальмування, мостові крани, рухомі маси, пружна ланка

Анотація

У роботі запропонована модель для визначення динамічних навантажень, які виникають при гальмуванні механізму пересування мостового крана. Методами математичної фізики, класичного варіаційного числення при застосувані апарату розв'язку звичайних лінійних диференціальних рівнянь визначені аналітично закони руху механізму пересування вказаного крана, за яких динамічні навантаження у механізмі мінімізуються. Цей результат дає можливість здійснити конструктивні заходи для зниження рівня динамічної навантаженості крана. Задля зниження динамічних навантажень при гальмуванні механізму пересування мостового крана запропоновані додаткові заходи, а саме: 1) регулювання сили гальмування крана; 2) зменшення маси візка й крана шляхом: а) застосування металоконструкцій у вигляді ферм замість суцільних стінних; б) використання гнутих профілів для виготовлення металоконструкцій; в) застосування легких сплавів; 3) зменшувати момент інерції ротора електродвигуна привода механізму пересування мостового крана шляхом: а) застосування кількох двигунів із сумарною потужністю, яка дорівнює потужності одного приводного двигуна, що знижує момент інерції ротора; б) використання двигунів з полегшеними роторами; 4) використовувати муфти зі змінною жорсткістю. Отримані у роботі результати можуть бути у подальшому використані для уточнення і вдосконалення існуючих інженерних методів розрахунку систем гальмування механізмів пересування мостових кранів задля мінімізації динамічних навантажень у цих механізмах як на
стадіях їх проектування, так і у режимах реальної експлуатації.

Посилання

  1. M.P. Aleksandrov, L.N. Kolobov, N.A. Lobov y dr. Hruzopodymnye mashyny. – M.: Mashynostroenye, 1985. 400 s. {In Russian}.
  2. M.S.Komarov. Dynamyka hruzopodymnykh mashyn. – M. – K.: Mashhyz 1962. 267s. {In Russian}.
  3. V.F. Haidamaka. Hruzopodymnye mashyny. – Kyev: Vyshcha shkola, 1989. 328 s. {In Russian}.
  4. N.A. Lobov. Dynamyka peredvyzhenyia kranov po relsovomu puty. – M.: Yzdatelstvo MHTU ym. N.E. Baumana, 2003. 232 s. {In Russian}.
  5. L.I.. Budykov. Mnohoparametrycheskyi analyz dynamyky hruzopodymnykh kranov mostovoho typa. – Luhansk: Yzdatelstvo SNU im. V. Dalia, 2003. 201 s. {In Russian}.
  6. S.I. Shevchenko. Znyzhennia dynamichnykh navantazhen kraniv mostovoho typu shliakhom zastosuvannia halmovykh obladnan iz samopidsylenniam. Naukovo-tekhnichnyi ta vyrobnychyi zhurnal «Pidiomno-transportna tekhnika», 2008. Vyp. №4. – Dnipropetrovsk: vydavnytstvo DIIT. S. 38-46. {In Ukrainian}.
  7. V.N. Starchenko, S.I. Shevchenko, L.I. Kobzeva, Ya.V. Mushkaiev, O.L. Ihnatev. Pidvyshchennia efektyvnosti roboty mostovoho krana v protsesi halmuvannia. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia, 2008. Vyp. №5 (123). S. 112-117. {In Ukrainian}.
  8. V.S. Loveikin, A.P. Nesterov. Dynamichna optymizatsiia pidiomnykh mashyn. – Kharkiv: KhNADU, 2002. 291 s. {In Ukrainian}.
  9. V.F. Semeniuk, A.N. Vudvud. Analytycheskoe opredelenye dynamycheskykh nahruzok, voznykaiushchykh pry tormozhenyy mekhanyzma peredvyzhenyia mostovoho krana. Pidiomnotransportna tekhnika, 2017. Vyp. №2. S. 42-46. {In Russian}.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-28

Як цитувати

Приймаченко, О., Чередніченко, П., Човнюк, Ю., & Шудра, Н. (2023). ДИНАМІЧНА ОПТИМІЗАЦІЯ НАВАНТАЖЕНЬ, ВИНИКАЮЧИХ ПРИ ГАЛЬМУВАННІ МЕХАНІЗМУ ПЕРЕСУВАННЯ МОСТОВОГО КРАНА: АНАЛІТИЧНИЙ ПІДХІД. Техніка будівництва, (1(38), 4–9. https://doi.org/10.32347/tb.2023.1-38.0101

Номер

Розділ

Галузеве машинобудування